Vi skaber tryghed om
foreningers administration

Privatlivspolitik for SAF Administration

Denne privatlivspolitik omhandler og gælder for de personoplysninger, som du giver til SAF Administration, når du kontakter os, når du færdes på vores hjemmeside www.safadministration.dk, og når vi behandler personoplysninger i forbindelse med indgåelse af en kontrakt/serviceaftale med en forening.

Politikken gælder, når SAF Administration er dataansvarlig. SAF Administration behandler som databehandler også personoplysninger på vegne af foreninger, spejderkorps og lignende, og er du interesseret i at vide mere om en forenings behandling af personoplysninger, henviser vi til foreningens egen privatlivspolitik. SAF Administration behandler udelukkende personoplysninger i overensstemmelse med instruksen fra den dataansvarlige forening.

I SAF Administrations privatlivspolitik kan du læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger, hvor længe, vi opbevarer dem, mm. Er der oplysninger i politikken, som du ikke kan acceptere, eller har du spørgsmål til politikken, behandlingen af dine oplysninger eller mistanke om manglende overholdelse, kan du henvende dig til SAF Administration på tlf. 3264 0070 eller e-mail: persondata@korpskontoret.dk.

Det skal du vide om vores behandling af dine personoplysninger:

  • At SAF Administration, Arsenalvej 10, 1436 København K, CVR: 43828398 er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager fra dig og via vores kunder.
  • At formålet med behandling af dine personoplysninger er at levere serviceydelser til dig og/eller din forening, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 5 stk. 1 b.
  • At retsgrundlaget (hjemlen) for, at vi behandler dine personoplysninger er den indgåede serviceaftale/kontrakt med din forening jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 b, og/eller lovgivning for at kunne overholde vores retlige forpligtelse,jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 c, og/eller for at vi kan forfølge en legitim interesse (medmindre den registreredes interesser eller grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder, der kræver beskyttelse af personoplysninger, går forud herfor), jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 f.
  • At personkategorien af de oplysninger vi gemmer, er almindelige (f.eks. navn, adresse), særlige (f.eks. CPR-nummer) eller følsomme personoplysninger (f.eks. helbredsoplysninger).
  • At vores hjemmeside www.safadministration.dk ikke indsamler cookies.
  • At vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til eksterne modtagere, herunder vores databehandlere, rådgivere og evt. samarbejdspartnere, når det er nødvendigt for at kunne udføre en serviceydelse for dig og/eller din forening.
  • At nogle af vores databehandlere kan være beliggende udenfor EU/EØS, men alle med lovligt overførselsgrundlag.
  • At vi har modtaget personoplysninger fra dig selv, din forening i forbindelse med udførelse af serviceydelser og eventuelt fra offentligt tilgængelige kilder.
  • At vi kun opbevarer dine personoplysninger så længe, som det er nødvendigt og lovligt i forhold til bogføringsloven og/eller anden lovgivning.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

  • Du har ret til indsigt og berigtigelse, dvs. du kan når som helst anmode om at se dine personoplysninger og berigtige/opdatere oplysningerne.
  • Du har ret til at anmode om sletning, dvs. du kan få dine personoplysninger slettet, medmindre vi af regnskabsmæssige eller juridiske årsager skønner, at det er nødvendigt at beholde dem i en længere periode. Oplysningerne slettes senest, når eventuelle formueretlige krav er forældet.
  • Du har, under særlige omstændigheder, ret til begrænsning af behandling, dvs. du kan styre eventuel begrænsning af behandlingen.
  • Du har ret til indsigelse, dvs. du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
  • Du har ret til at få overført personoplysninger (dataportabilitet). Det betyder, at du til enhver tid kan få tilsendt dine personoplysninger.
  • Du har ret til at tilbagekalde dit samtykke. Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Din tilbagetrækning påvirker ikke lovligheden af den behandling, der blev gennemført, før du trak dit samtykke tilbage og ændringen sker derfor kun fremadrettet.
  • Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet. Hvis du ønsker at klage, vil vi selvfølgelig være glade for at blive orienteret og gøre, hvad vi kan for at gøre dig tilfreds, men du er altid berettiget til at klage direkte til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, tlf. 3319 3200 eller e-mail: dt@datatilsynet.dk, se evt. mere på www.datatilsynet.dk.

/ Senest opdateret den 14. oktober 2024